Objevte
sílu mandle
na své pleti #vicradosti

arrow_downward

Stres je nepřítelem krásné pleti.

Jak stres působí na pleť?

Ačkoliv je stres důležitou obrannou reakcí organismu, která slouží k zachování rovnováhy, případně přežití, je nebezpečný, pokud je ho příliš mnoho nebo pokud trvá příliš dlouho. Škodlivý je pro celé tělo a jeho účinky se negativně projevují také na stavu pokožky.

Jak ulevit pleti ve stresu?

1

Nezanedbávejte správnou péči o pleť.
Odličujte se a důkladně pleť čistěte. Pečujte o pleť také po čištění - krémem, sérem či olejem. Ideální ke zklidnění pleti je naše Mandlová pleťová péče. Je zcela bez parfemace, a proto vhodná i pro velmi citlivou pleť.

2

Dopřejte si masáž obličeje.
Krátkou automasáž zvládnete hravě během 5 minut během své každodenní rutiny. Inspirujte se třeba naším návodem nebo zajděte k nám do salonu WELEDA BEAUTY & STORE, kde se vám budou věnovat naše profesionální kosmetičky.

3

Najděte si čas na sebe.
Zpomalte, jděte se projít do lesa, začtěte se do knížky nebo si dopřejte koupel. Ideální je levandulová, která uklidní mysl a připraví vás na spánek.

4

Pijte hodně vody a dbejte na zdravý jídelníček.
My lidé jsme z podstatné části tvořeni vodou. Dostatečný pitný režim je pro krásu pleti naprosto nepostradatelný. Stejně jako dostatek vody ji ovlivňuje také jídlo, které si dopřáváme.

5

Naučte se obličejovou jógu.
Je to způsob, jak během krátkého času efektivně procvičit svaly obličeje. Díky několika jednoduchým cvikům, které pro nás připravila Míša Dombrovská, můžete jógu obličeje zařadit do své denní rutiny péče o pleť.

6

Praktikujte mindfulness.
Je to způsob, jak se vyrovnávat se stresem, prožívat přítomný okamžik a být šťastnější. Zjistěte o mindfulness více díky Michalu Dvořákovi.

7

Dostatečně spěte.
Dopřejte si dostatek spánku. Optimální doba pro většinu dospělých je 7 - 8 hodin denně.

8

Zasportujte si.
Sport a pohyb obecně prospívá nejen našemu tělu, ale i mysli. Sport navíc vyplavuje endorfiny, díky nimž se cítíme lépe.

9

Rozvíjejte svou vděčnost.
Na konci dne myslete na to, za co jste vděční. Můžete si to i zapisovat. Budete se tak soustředit více na to dobré, co v životě máte a méně na to, co vás stresuje nebo čeho se bojíte.

10

Usmívejte se.
Smích i pouhý úsměv (a to údajně i předstíraný) pomáhá k radosti. Smích podporuje krevní oběh a tím přivádí více kyslíku do každé buňky těla.

Zapojte se do výzvy za #vicradosti a vyhrajte!

Zapojit se arrow_forward

Mandlová péče Weleda pro regeneraci a zklidnění pleti

Rychle zklidňuje a trvale obnovuje rovnováhu pokožky. S BIO mandlovým olejem z ekologického zemědělství.

  • # Ochraňuje citlivou pokožku a pečuje o ni.
  • # Harmonizuje pleť a obnovuje její přirozenou ochrannou funkci.
  • # Pečlivě vybrané přírodní složky zmírňují příznaky podráždění.
  • # Posiluje lipidovou vrstvu pokožky a chrání ji před ztrátou vody.
  • # Obsahuje zdroj vitamínu E – antioxidantu, který zpomaluje proces stárnutí pokožky.

Mandlovou pleťovou a tělovou péči jsme vyvinuli, abyste se ve své kůži cítili dobře.

Zapojte se do ankety
„Přítomnost stresu v každodenním životě“,
a vyhrajte 50x Mandlový pleťový krém 30ml

Zapojit se arrow_forward

Relaxační masáž obličeje

Dopřejte své pokožce speciální péči a vychutnejte si pozitivní účinky relaxační masáže obličeje. Nejlepším pomocníkem pro tento proces je Mandlový pleťový olej.

Krok 1

Položte obě ruce na obličej a jemně přejíždějte směrem k horní části ucha.

Krok 2

Konečky prstů položte na spánky a masírujte je pomalými krouživými pohyby.

Krok 3

Masáž čela: Konečky prstů položte proti sobě na čelo a masírujte jej klouzavým pohybem smeřem ven.

Krok 4

Prsteníčkem masírujte kořen nosu přes oblouk obočí a poté od vnějšího do vnitřního koutku oka.

Deset minut s obličejovou jógou

Do výrazu, kontur i kondice obličeje se promítají fyzická, mentální i spirituální úroveň. Duši rozvíjí sebepřijetí, mysl pozitivní přístup k životu a tělo pohyb. Deset minut s obličejovou jógou můžete vyzkoušet ráno i večer.

Krok 1
čištění a prokrvení pleti

touch_app

Po očištění pleti ji navíc dobře prokrvíme, a tím pročistíme i zevnitř. Prokrvuje tzv. lví ásana (imitace zařvání s vyplazeným jazykem) nebo jemné poklepávání či poštipování.
Krok 2
sérum a posílení svalů

touch_app

Naneseme, popřípadě vklepeme sérum, a zatímco se vstřebává, procvičíme obličejové svaly: (1) několikrát do výdechů přeříkáme samohlásky A-E-I-O-U (s maximálním zapojením mimických svalů) a (2) pod bradu přiložíme pěst a vždy s výdechem několikrát zatlačíme proti jejímu odporu. TIP – zkuste smíchat Granátové zpevňující pleťové sérum s kapkou Mandlového pleťového oleje.
Krok 3
krém a masáž

touch_app

Krém nanášíme masážními pohyby, které respektují tvar svalů (okolo úst v kruhu, na čele a tvářích do stran a na krku odspoda nahoru). Jemná masáž rozproudí lymfatický systém a startuje regenerační schopnosti fascií. Nakonec přidáme oční krém (okolo očí vždy jen opatrně, poklepáváním).
Krok 4
uvolnění

touch_app

Na několik nádechů a výdechů zavřeme oči, dýcháme zhluboka, klidně a celý obličej uvolníme. Do této krátké relaxace můžeme vložit tzv. sankalpu – přání (nebo prostě myslíme na něco hezkého). TIP – jako první pomoc ve stresu pomůže několik hlubších nádechů a výdechů kdykoliv během dne.
Krok 5
líčení a úsměv

touch_app

Nejprve se na sebe do zrcadla zeširoka usmějeme, uvolníme přitom čelist, a nakonec, u ranní verze při líčení a večer jen tak, tvář ozdobí už jen mírný a hlavně vnitřní úsměv, který projasňuje rysy a pozitivně ladí i mysl a duši.

Michaela Dombrovská
Józe se věnuje téměř dvacet let, polovinu té doby také jako lektorka. Zaměřuje se na powerjógu, kancelářskou a obličejovou jógu. Píše life-stylové články, spolupracuje s časopisem Jóga Dnes, je autorkou knih Pravidla pozitivního sobectví, Pořádek nejen v hlavě, Jógový zápisník a spoluautorkou Kreativního diáře.

- Více informací a další tipy najdete na www.protoze.cz open_in_new

Objevte Mindfulness s Michalem Dvořákem

Rutina, spěch, multitasking, stres, málo času „na všechno“ a následné přetížení. Tyhle scénáře všedních dní zná snad každý z nás. Ne každý se s tím však umí popasovat a najít si čas sám pro sebe. Mindfulness nabízí cestu, jak z toho ven.

Mindfulness nás učí žít v přítomnosti, pomáhá nám regulovat stres, silné negativní emoce či zastavit opakující se myšlenky. Více informací o tom, co to je mindfulness, se dozvíte v tomto videu open_in_new

Tipy a triky, jak přinést mindfulness do svého života

touch_app Zastavení a zklidnění se

Vašich pět minut pro zastavení a zklidnění se (a kdo říká, že nemá pět minut, měl by se nad sebou zamyslet). Cvičení můžete provádět doma, po cestě do práce, anebo (například) o pauze v práci. Během cvičení zaměřte svoji pozornost na dech a zaznamenáváte vše, co se zde moment za momentem děje – například pohyb těla, hloubku dechu, teplotu dechu atd. Kdykoliv se vaše mysl zatoulá jinam (například se začnete zabývat nějakou myšlenkou, zaposloucháte se do zvuku…), přiveďte svoji pozornost zpět ke svému dechu.

Pro toto cvičení můžete využít nahrávku.

touch_app Všímavá chůze

Všímavá chůze. Krásným způsobem, kde lze využívat mindfulness, je chůze – jít určitý úsek cesty s tím, že vnímáte, co všechno se děje – na vašich chodidlech, jak se vaše nohy zapojují do chůze… najednou to není pohyb odněkud někam, ale činnost sama o sobě. Cvičení vám pomůže se zklidnit a z chůze odněkud někam se najednou stane plnohodnotná a milá část dne.

touch_app Mindful eating

Mindful eating. Pokud chcete zvýšit prožitek z jídla a mít větší kontrolu nad svým stravováním, mindful eating pro vás může být cesta, jak toho docílit.

Jak na to? Než začnete jíst, zastavte se na pět vteřin a nejdříve se podívejte na jídlo, které jíte – jak vypadá? Jak voní? Můžete se také sami sebe zeptat: „Mám hlad?“ (A jak vlastně to, že máte hlad, poznáte?). Po tomto krátkém zastavení, začněte jíst – vnímejte, jak jídlo chutná; jak se chuť jídla mění moment za momentem?

Zkuste si z jídla udělat to jediné, čemu se v danou chvíli věnujete. Kdykoliv vás přepadne myšlenka, že byste měli zrychlit, vyřídit pár emailů, zkontrolovat sociální sítě, nechte myšlenku být (třeba i se slovy „nevidíš, že jím“) a pokračujte v jídle. Dobrou chuť.

touch_app Laskavost

Laskavost. Stres, spěch, tlak na nás často působí tak, že začneme mít „tvrdou slupku“ – jsme tvrdí, nároční sami na sebe i na ostatní; vyčítáme si věci, máme na sebe velká očekávání… Proto, zkuste o sebe pečovat a na konci každého dne se oceňte a poděkujte si za to, co se vám ten den povedlo, co jste zvládli…

Každý den je toho hodně, co se vám povedlo, jak říká J. Kabat-Zinn, zakladatel kurzů mindfulness v USA: „Dokud dýcháme, je toho s námi více v pořádku než v nepořádku.“

Michal Dvořák - CFM Qualified MBSR Teacher
Učím to, co sám žiji, pravidelně medituji a využívám mindfulness v příjemných i náročných situacích, které mi život přihrává. Mindfulness mi dodává klid, pomáhá mi zvládat stres, uklidnit hlavu a dává mi důvěru v sebe i život okolo mě. Absolvoval jsem mindfulness teacher program na UMASS Medical School (USA), pětiletý psychoterapeutický výcvik (SUR). Baví mě cestovat po světě, trénovat kung-fu, cvičit s kettlebellem, vzdělávat se a pravidelně meditovat.

- Více informací na www.bemindful.cz open_in_new

Mandlový olej z BIO zemědělství:
skvělý pro pokožku i pro životní prostředí

Před několika lety Weleda otevřela svůj projekt získávání mandlového oleje z biologického zemědělství ve spolupráci s družstvem Manan ve Španělsku poblíž Alicante.

Kooperativa Manan a Weleda mají společné ekologické, ekonomické i sociální cíle. Všech cca 100 pěstitelů se na 6000hektarové plantáži vzdalo umělého zavlažování, a to z toho důvodu, že ve Španělsku je voda vzácná a dlouhodobé zavlažování navíc vede k zasolování půdy, erozi a ztrátě výnosnosti.

Z 1 hektaru plantáže je tak díky udržitelnému pěstování sklizeno jen 500 kg mandlí, což je asi desetina množství, které se sklidí na podobně rozlehlé plantáži intenzivně pěstovaných mandlí v Kalifornii.
Mandle se v kopcovitém terénu Alicante sklízejí pomocí sítě ručně.

Mandle chrání pokožku

Stejnou sílu, jakou mandle chrání své jádro, dává také do výživy citlivé pokožky.

Mandle vytváří pevný zdravý vnější ochranný systém a soustředí veškeré své životní síly dovnitř. Proto je skvělým příkladem vyvážené síly. Vnější tvrdá skořápka chrání mandlové jádro, to nejcennější, co mandle má. V mnoha kulturách představuje mandle symbol podstaty či duchovních stránek skrytých pod vnějším povrchem, protože její výživné, jedlé jádro obklopuje tvrdá skořápka. V křesťanství symbolizuje mandle Krista, jehož lidská „skořápka“ obemykala jeho božství.

Zjistěte více o filosofii Mandlové péče Weleda